شیر یکطرفه یا دمپر چیست؟ مزایا و نکات قابل توجه

شیر یکطرفه فاضلاب ، شيرهاي اتوماتيكي هستندكه هنگامي كه جريان رو به جلو باشد باز شده و در هنگام برگشت فاضلاب به عقب ،مسير عبور سيال را مي بندد. اگر چه شير يكطرفه ها داراي ساختاري ساده بوده ولي انتخاب نادرست نوع شير يكطرفه باعث بروز شرايط بحراني در مجموعه خواهد شد.

همچنین در شیر یکطرفه هیچ گونه قطعه فلزی در ساختار آن به کار نرفته است و به دلیل اختلاف تراز بین ورودی و خروجی و ایجاد شیب مناسب درکف باعث راحتی و روانی تخلیه جریان فاضلاب می شود.

دستورالعمل استفاده از شیرهای یک طرفه بصورت پوش فیت و چسبی 

موارد مصرف : 

استفاده شیر یکطرفه سایز ۱۱۰، بمنظور ایمن نگه داشتن ساختمان از برگشت فاضلاب خانگی، بخصوص در مجتمع های آپارتمانی و تفکیک شبکه فاضلاب واحدها، ضروری است.

 استفاده شیر یک طرفه سایز ۱۶۰ در مسیر فاضلاب خانگی به شهری یا چاه، خروج فاضلاب را تسهیل و از برگشت شبکه فاضلاب شهری به داخل فاضلاب خانگی جلوگیری می نماید

مزیت های استفاده

  1. جلوگیری از برگشت فاضلاب شهری به داخل ساختمان
  2. جلوگیری از ورود جانوران به داخل ساختمان
  3. قابلیت استفاده به عنوان دریچه بازدید
  4. اين شير يكطرفه ها قادر هستند با حداقل فشار باز شوند

طراحی منحصر بفرد، تعمیرات احتمالی و بازدید های دوره ای را از طریق درب دریچه بازدید فراهم می سازد. دستگیره تعبیه شده در حالت بسته عمل مسدود شدن را از سوی فاضلاب خانگی در هنگام تعمیر فاضلاب شهری امکان پذیر می سازد.

قابلیت بسته شدن با آببندی کامل، تغییر مسیر حرکت فاضلاب را، در مواقع مورد نیاز با انشعاب پیش بینی شده ایجاد کرده . که با قرار گرفتن دو شیر در مسیرهای خروجی فراهم می گردد.

طریقه ، نحوه و محل نصب شیر یکطرفه فاضلاب : بمنظور بهره برداری بهینه و تسهیل در حرکت فاضلاب می بایست حتماً بصورت افقی و در مسیر حرکت فاضلاب (عنایت به راهنما روی درب) قرار گیرد.

محل نصب می بایستی مناسب و قابل دسترسی باشد تا در صورت بروز مشکل  جهت بازدید و تعمیرات احتمالی بدون مشکل اقدام شود.

با توجه به کاربرد شیر یکطرفه که از مهمترین آن جلوگیری از پس زدن فاضلاب شهری به داخل ساختمان میباشد اصول فنی ایجاب میکند که یک چاه اضطراری به عنوان چاه وای پس درنظر گرفته شود تا زمان رفع مشکل فاضلاب شهری به صورت موقت استفاده شود و محل تخلیه ی فاضلاب ساختمان باشد.



نصب-شیر-یکطرفه-فاضلابی-واچار-پایپ-www.Tasiisat.com_.jpg (708×534)

alireza وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *